Bloggheader

Bloggheader

torsdag 12 juli 2012

Jag behöver göra en sak varje dag, som gör mig lycklig.

För exakt en vecka sedan skrev jag ett inlägg om hur jag mår just nu. Som ett resultat av det rensade jag nästan kalendern på allt i den vecka som gick. Jag har gett mig själv lite tid. Jag har till och med avbokat några av de fåtal saker jag behöll för att jag inte riktigt ansåg att tiden räckte till. Jag har inte levt i hundranittio.

Det har gått exakt sju dagar. Och på sju dagar har jag lärt mig en väldigt stor läxa.

Jag behöver inte göra tusen saker varje dag! Jag behöver göra en sak varje dag, som gör mig lycklig.

Ibland räcker det att gå till jobbet. Jag älskar att arbeta med det jag gör. Vissa dagar är inte det tillräckligt, och då njuter jag av mina nära och käras sällskap. Någon gång köper jag kanske något jag länge velat ha. Eller äter och dricker något gott. 

Små saker. Enkla saker. Babysteps. 

Vi börjar där.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar