Bloggheader

Bloggheader

torsdag 22 december 2011

Torsdagen som gick.

Vaknar klockan 05 av att något kioskmongo tror att jag fortfarande festar på vardagarna. Det gör jag inte. 

Steg upp klockan 08, och gjorde ett tappert försök att snofsa till mig lite inför en heldag hos underbara Berit med Gunilla och Yvonne i Simrishamn. Lyckades väl delvis. 

Fick äran att åka med Gunilla som förare. Man kan säga att hon är världsvan bakom ratten, men utan mina växlingar är hon faktiskt ingenting. Idag tyckte hon dock tydligen att jag var för gammal för att sitta bredvid henne och växla på uppmaning. Och ja Gunilla, det fanns visst en desivon-kräm. Grattis...

Satte mig till bords hos Berit som "bara" skulle bjuda på köttbullar och brunkål men oväntat nog hade gjort ett helt julbord, och risgrynsgröt med saftsoppa och sex sorters kakor till kaffet. Den kvinnan är min idol, jag säger bara det! Om jag får äran att nå hennes aktningsvärda ålder (inte för att hon är gammal alltså, men sånt kan man inte bara ta för givet) så ska jag bli lika snygg, rolig och duktig som hon är!

Åkte hem till syrran som är snudd på död efter en segdragen förkylning och käkade sushi, snackade män och ålder.
"Du är väl 94a?"
"Alltså 93a, ursäkta miiiig!"
Känsligt det här med ålder alltså...

Mika VS "att göra"-listan 2-0 säger jag bara. Imorgon är det fredag och då ska jag äga den sista listan! Och sen är det äntligen, äntligen julafton!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar