Bloggheader

Bloggheader

tisdag 27 september 2011

Dagens samtal.

Hela dagen har jag tillbringat på det extra läkarkontor som vi har, i rollen som administrativ. Detta aktningsvärda uppdrag har jag gjort mig förtjänt av genom att ta över ansvaret för gästdialys och därmed börjat driva en del projekt som i ärlighetens namn enbart är ett stort nöje att driva. Men det är lite tidskrävande och därför avsätter vår kära planerare Lina lite då och då administrativa tider så att man slipper vara i vården och kan koncentrera sig helt och hållet på annat.

Nackdelen med vårt extra läkarkontor är att det ligger helt avsides och att det är väldigt få som "bara går förbi en" och då sitter man där rätt ensam. Av den anledning har jag valt att kalla kontoret för grottan. Ett namn som inte enbart är till sin fördel fick jag idag helt enkelt erkänna för mig själv när jag bjöd in Annika på samtal:

Annika: Men då kommer jag in till dig så fort jag är klar med detta!
Jag: Gör så! Varmt välkommen in i min grotta!

Ehh... 
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar