Bloggheader

Bloggheader

onsdag 28 september 2011

Pissed off.

Fy fan vilket jävla uselt humör jag är på. Jag hade tänkt att jag skulle göra detta till en lika trevlig dag som de senaste varit, men nu vill jag helst av allt bara låsa dörren och kasta nyckeln! 

Till att börja med så hatar jag vädret. Helt ärligt. Jag tar hellre regn dygnet runt (mest för att jag äger ett jäkligt schyst regnställ, och då vet jag iallafall vad jag ska ha på mig) än detta! Man är påpälsad som en idiot när man tar sig till jobb på morgonen (och termometern visar +11 grader) och sen när man ska hem vill man helst av allt klä av sig naken. Finns det inga mellanting? Och en sol som inte visat sig på hela sommaren behöver ju inte bry sig om att dyka upp nu. Too late. 


Vidare så är jag jävligt trött på alla dessa dieter folk går på. Jävligt trött. Om folk bara gjorde det i sin lilla ensamhet kunde jag inte brytt mig mindre, men förstår ni hur trött jag är på folk som gnäller för att dom går på diet, för att dom är hungriga, för att dom inte går ner riktigt så mycket i vikt som dom hade planerat osv osv... Jag har en nyhet till alla som utesluter kolhydrater, kör på GI, dricker soppor och svälter sig! Ät rätt och motionera i förhållande till det du äter!  

Den enda viktminskningsmetoden som jag köper är viktväktarnas. Jag tror verkligen att den funkar för de som har svårt att ro det i hamn på egen hand, plus att deras upplägg känns genomtänkt och genomförbart. Att leva på soppor är inte normalt. Den viktminskningen du gör på det sättet kommer inte att hålla sig i längden om du sedan inte lägger om dina kost- och motionsvanor. Varför är folk så jävla korkade? Kan ni säga mig det? Varför förstår folk inte att mat är bränsle för kroppen, som kroppen lagrar om kroppen inte gör av med det. Motion är ett sätt att göra sig av med bränsle och äter man mycket så behöver man motionera mycket för att göra av med bränslet. Svårare än så är det inte. Det är för fan grundläggande. 


Visst är jag en riktig liten solstråle idag? Tycker ni inte det?


Nu gör jag slag i saken och drar iväg på dagens utomhusaktivitet som jag tänkt hoppa över nu i typ fyra timmar. Men det ska minsann inte fuskas här redan första veckan! På fredag är det dags att bada och på söndag är det valfri aktivitet. Är det någon som också kör en ny livsstil så här till hösten förresten? Eller ni sparar er till våren? Ni gör jäkligt rätt i det ska ni veta. Om jag hade överlevt vintermörkret så hade jag också sparat mig till typ sista veckan i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar