Bloggheader

Bloggheader

torsdag 22 september 2011

Kom i form 2012

Jag tänker inte ge upp på denna punkten, bara så att ni vet det. Jag ska motionera mig igenom hela hösten och vintern. Och efter typ en timmes pepp-surfande har jag bestämt mig för att varje vecka schemalägga träningen. Precis som jag bokar in allt annat socialt och viktigt. Kommande vecka ser därför ut såhär, motion är markerad med denna färgen:


VECKA 39
Måndag: promenad innan jobb.
Tisdag: räknas VIP-kväll på min favoritinredningsbutik som motion?
Onsdag: utomhusaktivitet efter jobb.
Torsdag: planeringsmöte hos Annika - dvs ledigt.
Fredag: simma efter jobb.
Lördag: motionsfritt enligt planering.
Söndag: valfri motion. 

Och bara så att vi har det klart för oss, så tränar jag inte för att justera min kroppsform! Jag är jävligt nöjd med min kroppsform. Jag motionerar för att inte växa fast i soffan, för att fixa till min kondition och för att motivera mig att överleva höstmörkret. Därför har jag också valt aktiviteter som passar min livsstil, och valt bort aktiviteter som att springa, spinna och liknande till förmån för saker som att gå skogspromenader, simma (basta för att vara helt ärlig), åka skidskor och liknande. Och vill jag inte göra något av det jag bestämt någon dag så gör jag inte det, och då är det inte hela världen. Schemat finns till för att motivera mig att hålla igång och komma iväg, inte för att jag ska bli ett träningsfreak.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar