Bloggheader

Bloggheader

lördag 10 september 2011

Idioter när dom är som bäst.

Av respekt för mina bloggläsare bloggade jag inte igår. Jag menar det, av respekt. Förutom att jag har en PMS som går till världshistorien, är förkyld som trettio dagisbarn tillsammans och fjällar över exakt hela kroppen så har jag faktiskt klarat av att hålla humöret upp nått sånär. Tills igår. 

Jag steg upp, duschade och fixade till mig med en väldig bestämdhet att nu fick det minsann vara nog med sjukis-Mika, för hon får helt enkelt inte saker gjorda. Sen satte jag mig på min cykel för att sticka upp i stan och ordna med en ny telefon, lite antennsladd och spik samt en present till syrran som ska ha fest idag. Jag cyklade ungefär tjugo meter innan jag cyklade förbi min bil som konstigt nog saknade delar av en ruta, och vid en närmare titt även en bilstereo. Fredagar när dom är som bäst! 

Körde ut bilen (det är för övrigt något av en upplevelse att köra bil när resterna av en bilruta bara rasar in) på jägersro och skadebesiktigade den, där dom konstaterade att jag haft inbrott i bilen (tack för denna otroligt observanta slutsats), bort till någon bilglasverkstad och lämnade in bilen och sedan tog jag bussen till stan. Lunchade, köpte telefon och det andra samt present till syrran, bjöd mig själv på ett nytt nagellack, fikade, gick i stan med syrran och hämtade sedan upp bilen och betalade nästan tvåtusen kronor för att ett litet jävla rövhål inte kan arbeta ihop sina egna pengar som alla vi andra gör. Stort tack dock till Mamma och Gunilla som offrade en del av sin dag för att hjälpa mig!

Middag och kortspel hos Emse på kvällen och efter det en 90-minuters promenad med trevligt sällskap i stan. 

Där har ni min fredag, mina vänner. Jag hyser stor förhoppning om att jag aldrig någonsin får reda på (vilket ju ändå inte speciellt troligt) vem denna skithög är som sabbat min fredag på detta sätt eftersom jag då kommer att göra mig skyldig till mord.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar