Bloggheader

Bloggheader

tisdag 6 september 2011

PMS för heeela slanten!

Alltså jag blir så less att jag kan dö. Hur i hela friden kan detta vara en nyhet? Och hur kan skitbladet of all times ta chansen och blåsa upp det till en big deal när det faktiskt inte är en big deal. Det handlar om en kvinna som ska operera sitt knä, men nekas operationen för att hon vägrar att lägga av att röka några veckor innan operationen, vilket sjukhuset i sin tur kräver för att minska komplikationer som till exempel blödningar och sämre läkning.

Därför har Ann, som pappskallen heter, valt att anmäla sjukhuset för diskriminering. Jamen vilken bra idé! Vilket konstigt sjukhus som vill sina patienters bästa... Och vilken otroligt korkad kirurg som väljer att inte operera henne när det är denna kirurg som får stå till svars om någon komplikation inträffar i samband med ingreppet. Fan ge dig, helt ärligt. Hur kan du bara med dig själv och dra detta till pressen? 

"Jag är 53 år gammal, och då ska inte någon komma och säga till mig att sluta röka!". Men du, ingen har sagt till dig att sluta röka. Rök så jäkla mycket du vill. Rök ett paket till om dagen vet jag. Ska vi höra hur gammal kirurgen är? Hon/han kanske är så pass gammal att ingen ska komma och säga åt henne/honom att utföra en operation på någon hon/han inte anser uppfylla kraven? Vad har ålder med detta att göra?

Vidare är hon väl medveten om att läkningsprocessen blir sämre om hon fortsätter att röka, men det tycker hon ska vara upp till henne själv att välja. Eller inte, för om ditt jäkla knä läker skitdåligt så måste man troligtvis göra ytterliggare ingrepp och vet du vem som får stå för denna notan, kära Ann? Kan du gissa tror du? Sist men inte minst tycker hon att det är för dåligt att hon inte blivit erbjuden någon hjälp att sluta röka. Du får fan ursäkta mig, men du har ju precis sagt att du inte tänker sluta röka, och som skattebetalare får du ursäkta mig om jag inte är så sugen på att stå för notan för din låtsasavvänjning.

Jag har ett förslag. Kan inte du gå och slänga dig riktigt hårt i en vägg? Det löser nog både problemet med knäet, och hur vida du måste sluta röka eller inte. Ett annat alternativ är att du läser på lite, växer upp lite och slutar gnälla lite. Då kanske du kan få två schysta knä och ett par lungor som orkar med. Men det är som sagt bara ett förslag. Valet är ju fritt. Jag skulle dock uppskatta om du höll pressen utanför detta, så att jag kan läsa tidningen utan att folk ska förfäras över sådana orimligheter som att vården ställer lite krav på sina patienter innan de utför kostsamma operationer till höger och vänster.

Förresten, om ni känner någon annan som blivit "diskriminerad" av vården på detta fasansfulla sätt så vill den obundet socialdemokratiska skittidningen Aftonbladet gärna veta det. Jag antar att syftet med det är att sätta press på sjukhusen att utföra fler operationer med färre antalet uppfyllda kriterier. Sen får skattebetalarna stå för resultatet av detta smarta drag. Det, mina vänner, är socialdemokrati när den är som bäst.

/M. Sur som fan, tänker aldrig mer läsa aftonbladet och så tänker jag rösta blankt i nästa val.

1 kommentar:

  1. Detta inlägget skulle seriöst publiceras i en tidningen! Klockrent skrivet!

    SvaraRadera