Bloggheader

Bloggheader

lördag 17 september 2011

Dödligt älskad.

Fy vilken underbar dag jag har haft i stan idag! Så avslappnat och skönt att gå runt i butiker och bara titta, shoppa lite och få nya idéer. Jag hittade allt jag skulle ha utom riktigt varma vantar plus att jag stoppade mig själv från alla onödiga impulsköp utom ett.
Efter att jag varit i kanske trettio butiker (utan att överdriva) och letat efter en speciell mössa som uppenbarligen ingen vill tillverka, så blev det det näst bästa alternativet. Jag inser att ingen kommer att kunna ta mig på allvar med den där bollen på huvudet men jag bjuder på det!

Inte en chans att jag kommer att frysa om fötterna denna vintern, det säger jag bara.
Dagens enda impulsköp, men jag hade ändå funderat på en ny väska. Kanske inte röd, men ändå. Den passar så himla fint till dom nya partyskorna...
Och slutligen dagens stora uppgift, att hitta lågklackade stövlar i ordentligt skinn till vinterblask och mög. Och herregud så sköna dom är!! Och fotriktiga. Glöm för allt i världen inte att dom är fotriktiga!
Folk frågade mig varför jag köper vinterkläder redan!? HA HA HA. Skämtar ni eller? Jag hade mössa och vantar när jag cyklade till stan. Det var typ tolv grader ute idag. Vid tio grader fryser mitt blod till is utan underställ, dunjacka och fodrade skor. Jag lovar. 

I stan såg jag en kille som gick runt i en tshirt och jeans med armen runt sin påpälsade tjej. Jag drog slutsatsen att han antingen är mycket fattig (och att det då är rätt oschyst av hans brud att inte skänka honom lite av sina kläder) eller att han är riktigt jäkla efterbliven och och snart gravt nedkyld. Jag vet att jag inte borde bry mig, men jag kan verkligen uppröra mig över sådan idioti. Han retar liksom mig med sin klimatokunnighet och trots att det inte är jag som måste frysa (vilket jag gjorde ändå) så känner jag ändå att jag vill gå fram till honom och fråga honom vem fan han tror att han är?



I affärerna var dom sådär överdrivet trevliga mot en när dom såg hur många påsar man hade. Dom antog nog att jag var ett enkelt byte alltså. Men där bedrog dom minsann sig! Jag provade inte en enda sko utan att prova både höger och vänster, med tunnstrumpa och sen riktig strumpa, den storlek jag har och en storlek över samt gjorde en noggrann intervju av hur mycket skon skulle töja sig. När äntligen köpet gick igenom fick jag nästan eskort ut ur butiken för att jag inte skulle fatta tycke för något annat på vägen ut. Med partyskon gjorde jag dessutom om proceduren en gång till. Efter det var jag dödligt älskad

Nu måste jag bestämma mig för vad jag ska göra ikväll. Jag kan avslöja att det inte blir någon utgång. Jag har en vit, innehållsrik helg där jag inte sover bort mitt liv. Det är ganska befriande!

1 kommentar:

  1. Jag fullkomligt älskar din mössa! Vart är den inhandlad??hoppas det är ok att kopiera? Shoesen var nice dem med! Kram /Emina. .... Vänyar på ett foto av klänningen....

    SvaraRadera