Bloggheader

Bloggheader

torsdag 1 september 2011

Varmt som fan och en bild från vattenkriget...

Ja, mina vänner! Här kommer då den dagliga uppdateringen och idag har jag faktiskt inte speciellt mycket att bjuda på!

Vi började dagen på stranden i vanlig ordning. Jag tillbringade merparten av tiden på min luftmadrass halvvägs till Rhodos, i vanlig ordning. Sedan körde restaurangägaren till den restaurang som vi dagligen äter vår lunch på, och tillika ägaren av den del av stranden vi utnyttjar, oss till Marmaris marknad. Det var jävligt varmt idag. Jävligt. Jag tål sådan värme väldigt dåligt! Så jag kan ha varit den absolut suraste besökaren Marmaris någonsin haft, men trots det lyckades jag ändå få ett par shoppingkassar med mig hem.

Efter det var det ju tänkt att jag skulle gå på vattenparken men vi hann ungefär hem till hotellet och ner i poolen innan jag fick ett blodsockerfall som nog går till världshistorien. Och det hör till saken att när mitt blodsocker når en lägstanivå får man se hela mitt register av "bitch-Mika". Den som är värre än vanligt då. Jag satt och surade i skuggan innan jag till slut snäste av morsan och gick upp på rummet. Väl uppe på rummet fick jag i mig två glas cocacola, fem chokladpraliner (jag hushåller) och ett halvt rör pringles. Sedan sov jag i en och en halv timme. Och sedan mådde jag bra igen.

Nu har jag duschat i hotellets kallaste vatten, vilket inte är så mycket att skryta med, och varit nere på salongen och fixat naglarna och nu är det strax matdags igen. Ni ser, jag är ganska enkel! Jag äter, sover och äter.

För att lysa upp blogginläggets dystra tillvaro något bifogar jag en av bilderna på mig själv som fotografen lämnade av en skiva med från vattenkriget igår, efter att en av förarna hade försökt att dränka mig i badkaret där man kunde fylla på vatten. Lägg märke till att jag har två vattenpistoler, och inte en som alla andra. Jag gillar att jag har en sådan avslappnad inställning till sådana här lekar. Det märks verkligen att jag är vuxen, och att det mest är på skoj...
  

1 kommentar: