Bloggheader

Bloggheader

tisdag 20 september 2011

Om män.

"Jag har alltid bestämt mig väldigt snabbt i fråga om män. Alltid blivit kär i en blink och utan att mäta riskerna . Jag har en tendens att inte bara se det bästa i varje människa utan att förutsätta att varje människa verkligen har förmågan att nå sin högsta potential. Fler gånger än jag har lust att räkna har jag förälskat mig i vad en viss man skulle kunna bli snarare än i själva karln, och sedan har jag hållit fast i förhållandet länge (ibland alldeles för länge) i väntan på att han skulle höja sig till denna sanna storhet. I kärlekslivet har jag ofta fallit offer för min egen optimism..."
                                                                                          Elizabeth Gilbert, Eat pray & love. 

1 kommentar: